یزدفردا: با تأیید شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام حسینی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان یزد انتخاب شد.

در مراسمی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله ناصری امام جمعه یزد و جمعی از طلاب و روحانیون استان حجت‌الاسلام حسینی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان یزد معرفی شد. 

حجت الاسلام محمد شمس، مدیر پیشین حوزه‌های علمیه استان یزد صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه یکی از توفیقاتی که خداوند متعال به انسان‌ها داده، توفیق خدمت به سربازان امام زمان (عج) است، اظهار کرد: بالاترین نعمت، نعمت خدمت است و امیدواریم خداوند متعال این توفیق را از ما سلب نکند. 

وی ادامه داد: حوزه علمیه یزد در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش‌های بسیار زیادی در این حوزه انجام شد و دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های دولتی و نهاد‌های انتظامی همکاری خوبی با حوزه داشتند. 

شمس از تمام معاونان، مدیران مدارس علمیه استان، روحانیون، اساتید و طلاب به واسطه هم افزایی و تعامل در پیشبرد برنامه‌های حوزه علمیه استان یزد تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه یزد در این مراسم با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها از وجود علمای بزرگی که در گذشته زندگی می‌کردند، خالی شده است، اظهار کرد: ضروری است حوزه علمیه قم نسبت به استان‌ها و شهرستان‌ها حرکتی جدی برای جبران خلاء علما و بزرگان دینی داشته باشد. 

آیت الله محمدرضا ناصری عنوان کرد: لازم است در این زمینه ابتدا شناسایی و سپس برنامه ریزی شود تا طلاب دارای ظرفیت، در استان‌های خود منشا خیر برای شهر‌های مختلف استان باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا